onsdag 10. april 2013

En tur til Hvervenbukta

Tirsdag 9.april 2013.

Det var en dag med sol og litt skyer. Ikke noe spesielt varmt, men akkurat passe til en gå tur. Vi pakket sekkene med termos med varmt vann, kopper som vi kunne blande buljong i og kjeks å tygge på og grønnsaks knask for de som ønsket det. 
Vi gikk først  opp i høyden for å få opp pulsen som min mor ønsket og samtidig fått sett litt på utsikten, men da vi nådde toppen var det bare skog og liten utsikt så vi snudde ned over igjen. Vi oppdaget raskt at det var mer bratt enn ønsket  med et underlag av is og halv smeltet snø under løv og barnåler så blod pumpa slo noen ekstra slag på returen også.

Vi ruslet lett på tå ned til sjøkanten og fant oss en benk der vi nøt solen til den gikk bak en stor sky. I mens vi satt der kom vi i snakk med flere folk som ruslet forbi.


Kos må en ta seg tid til på sånn en flott dag ute på tur.
Beethoven og Ludvig koser seg i rester av høstløvet som har kommet frem etter snøen smeltet ve 

Sånn ønsker jeg også å gå en dag med en jeg er veldig glad i , på livets lange vei.

Bøken har så flotte blader selv på våren før de nye skudd kommer

Da vi kom til Hvervenbukta hadde jeg ikke trodd at isen var trygg nok lengre til å gå på, men hva skuer vi langt der ute....jo en ensom isfisker.

Ludvig og Beethoven er lykkelig da en Buhund med eier kom forbi der vi satt og hadde en kort pause med buljong drikk og kjeks. Det ble snusing og grundig sjekk av Olga som hun het. Før det ble noen runder rundt med litt løping.

Her ser vi en blanding av Beagel/Jack Russel tispe som også stoppet innom sammen med sin låne eier. Hun var en rolig frøken som gjerne snuste forsiktig etter en god bit.
Flott natur her, men uansett hvor høyt vi gikk opp i skogen så var det ikke klar utsikt.
Min mor er også en hobby fotograf. Jeg er spent på hva hun så på turen ved Hvervenbukta


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar